Eilen tuli ihana ohjelma Neloselta klo 19, Nätti nakuna. Dove ainakin sponssaa ohjelmaa, mutta lieneekö sen takanakin? Tutunoloiselta näytti naiset rivissä alusvaatteisillaan. Siinä siis stylisti opettaa naisen viikossa hyväksymään kroppansa nakusilteenkin, ja pukemaan nätisti. Eilisessäkin semmoinen minun mielestäni - ja herrjestas, oliko mainittu 38 todellakin samaa eurooppalaista kokoa kun meillä? Ja se ihminen piti itseään lihavana! - varsin normaalikokoinen, mutta muodokas naisihminen, jolla oli hieno "tiimalasivartalokin vielä, mutta joka pukeutui säkkimäisiin vaatteisiin, sillä piti itseään niin rumana ja lihavana! No ei onneksi enää ohjelman lopussa.

Katsoin myös sen uuden, Ruma Betty. Tiedä tuota, oliko niin hääppönen. Tuli myös mieleen, että jos se olisi vielä Lihava Betty, päähahmo olisi hölmö kuin labradorinnoutaja, ja ainoa heila olisi ei vain nörtin näköinen vaan myös lihava. Tai sitten hupaisan hiirimäisen pieni. Saapa nähdä, päättyykö tämäkin sarja siihen, että lopussa nypitään kulmat, heitetään rillit ja raudat pois ja oo lala! Kaikki ovat ällikällä lyötyjä ja sitten onni hymyilee.
Mutta tämä kummallisuus on paljastunut viime aikain tv-tarjonnassa; onko Etelä-Amerikassa niin paljon hottis beibejä, ettei kukaan jaksa enää katsoa niitä telkkarista, vaan kaikki digailevat enemmän näistä rumista ankanpojista tähtösinä? Ikuisuuden ajan pyöri se Ihmeiden aika, jossa mies rakasti leikatun vaimonsa sijaan melko hääppöisen näköistä teinityttöä, jonka napsautti paksuksi. Tätä Tuhkimotarinaa ei pysty edes aivottomana ajanvietteenä seuraamaan, mutta siinäkin ruma - ja vielä paksu! - tyttö rulettaa. Vaan kuinkahan, tulleeko siihenkin onnellinen loppu kun paksukainen laihtuu ja laittaa piilarit jne...

Kuinka suuri osa päivittäiskosmetiikasta on moraalittomille hutsuille suunnattua? Ensin Nivean deodoranttia markkinoitiin irtoseksin jälkeisellä romantiikalla (jotenkin näin, että mies: "Jäätkö vielä kauaksikin aikaa?" Nainen: "Niin kaukaksi, kuin deodoranttini riittää" Yhdessä: "tiihihihihihii"). Ja nyt sitten Sunsilk-hiusmainoksessa on kännissä noukittu ravintolapano karkaamassa, eipä taida poikapolo edes muistaa, kenen mukaan lähti, mutta kun näkee nuo liehuvat kiharat kylppärissä röökinhajuisen ponnarin sijaan, loikkaa takaisin sänkyyn odottamaan aamu-uusintoja...??? Toisessa mainoksessa sama pimu on ilmeisesti jatkanut vielä darrassa duuniin. Onko siinä sitten tarpeeksi sitä kohderyhmää..??? Mitä minulle sitten myydään, kolmen lapsen ylipainoiselle äidille? Pyykkipulveria, pyykkää sinä siellä vaan kakkapyykkiä, kuka siitä piittaa vaikka kainalos haisisi! 

(Pahoittelemme postauksessa esiintynyttä täysin omavaltaista, kärjistettyä tulkintaa).